معرفی لوازم جانبی

لوازم جانبی

معرفی لوازم جانبی

لوازم جانبی

خرید اسپیکر مناسب و کاربردی


 خرید اسپیکر مناسب و کاربردی

 خرید اسپیکرهای قابل حمل

باتری:

یکی از نکاتی که در زمان خرید اسپیکر به آن باید توجه کنیم ظرفیت باتری اسپیکر مورد نظر می باشد که تعیین کنند مدت زمان استفاده از آن اسپیکر برای پخش موسیقی می باشد.

در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که بعضی از اسپیکرها علاوه بر قابلیت استفاده با باتری داخلی،قابلیت استفاده در حالت اتصال به برق شهری را نیز دارا می باشد که معمولاً توان خروجی صدای آن‌ها در زمان اتصال به برق شهری بیش تر می باشد.

نحوه اتصال دستگاه پخش کننده(پلیر) به اسپیکر:

اقلب اسپیکرهای قابل حمل قابلیت اتصال از طریق بلوتوث می‌باشند که در اینجا توجه به نسخه بلوتوث قابل تأمل می‌باشد، زیرا بالا بودن نسخه بلوتوث باعث بهبود و کیفیت اتصال می‌شود و همچنین باعث کاهش در مصرف باتری می گردد.

توجه به این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که آیا اسپیکر مورد نظر دارای ورودی جک 3.5 میلی متری می باشد یا خیر،زیرا اتصال از طریق کابل مصرف باتری را کاهش می دهد و همچنین بعضی پخش کننده ها (پلیرها) قابلیت اتصال با بلوتوث را ندارند.

بلندگوها:

هر اسپیکر از یک یا چند بلندگو و اسپیکرهای قدرتمند دارای یک یا چند ووفر نیز می‌باشند، این اجزاء تعیین کننده توان خروجی اسپیکر می‌باشند،توان خروجی که واحد آن وات است نشان دهنده قدرت صدای اسپیکر می‌باشد و نکته‌ی دیگر که قابل تأمل می‌باشد مقدار بازه فرکانس پاسخگویی است که با واحد هرتز یا کیلو هرتز نشان داده می‌شود و نشان دهنده‌ی بازه‌ی صداهای قابل شنیدن از این اسپیکر و دقت پخش آن می‌باشد.

مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار:

بیش‌تر خریداران، اسپیکرهای قابل حمل را برای استفاده در زمان‌های سفر، گردش و یا دورهمی های خارج خانه خریداری می‌کنند پس در این صورت خالی از لطف نیست که به این نکته توجه کنیم که اسپیکر مورد نظر بهتر است در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد برای دانستن این نکته باید به عدد  IPاین اسپیکر توجه کنیم.

عبارت IP در استانداردهای تجهیزات الکترونیک به کار می رود و به معنای مقاومت یک محصول می باشد، پس برای دانستن مقاومت محصول باید به عدد درج شده در کنارIP توجه کنیم، این عدد که یک عدد دو رقمی می باشد و هر عدد بیانگر یک مؤلفه می‌باشد. عدد سمت چپ یا همان مؤلفه ی اول عددی بین 1 تا 6 می باشدبیانگر مقاومت در مقابل نفوذ گرد و خاک می باشد که این عدد هر چه بیشتر باشد بیانگر مقاومت بیشتر محصول است و در عدد 6 به معنی ضد نفوذ گرد و غبار بودن می باشد،اما عدد سمت راست یاهمان مؤلفه ی دوم که یک عدد بین 1 تا 8 می باشد بیانگر مقاومت محصول در مقابل نفوذ آب است که بالا بودن عدد به معنی مقاومت بیشتر و عدد 8 به معنی ضد آب بودن کامل محصول در مقابل فرو بردن در آب می باشد.

بسیاری از اسپیکرهای قابل حمل برای پاسخگویی به تماس ها و یا برقراری تماس دارای میکروفون داخلی می‎‌باشند.

وجود کلیدهای کنترل موسیقی و صدا و پاسخگویی به تماس ها در بسیاری از اسپیکرها تعبیه شده است که در زمان استفاده باعث راحتی کاربر می‌شود.

در پایان بهتر است به این نکته اشاره کنیم که بعضی از اسپیکرها قابلیت استفاده به عنوان پاوربانک برای شارژ گوشی یا تبلت را از طریق پورت خروجی USB 2.0 موجود بر روی اسپیکر دارا می‌باشد.

اسپیکرهای قابل حمل فراوانی از برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشد که برای انتخاب یک محصول با کیفیت و خوب بهتر است به نکات ذکر شده توجه داشته باشیم تا بهترین انتخاب را به نسبت نیاز و خواسته خود تهیه کنیم.

 منبع : سلام جانبی

salamjanebi.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.